שיווק באינטרנט


עד לא מזמן לא ידעתי בדיוק מה זה אומר שיווק באינטנרט, התיחסתי למונח הזה כאל דבר פשוט וקל שלא צריך להפעיל בו הרבה חשיבה. תיארתי לעצמי שיש איזה איש קטן שיושב מאחורי הקלעים ומצליח לגרום לדברים לקרות מעצמם. אז לא כך באמת עובד העולם הזה, בהתחלה זה נראה מסובך אך לאט לאט אתה מצליח להבין מי נגד מי. זה הולך כך, יש לנו כמה דרכים לשווק עצמנו, את האתר שלנו באינטרנט:

נתחיל מהדברים הפחות מוכרים, שיווק אורגני או באנגלית SEO)Search Engine Optimization):

זוהי שיטת קידום שבאה להביא את האתר שלכם למקומות גבוהים יותר בגוגל. אנו מכירים את התופעה הזאת בעצמנו כשאנחנו נכנסים לאתרים הראשונים שקופצים לנו במנוע החיפוש של גוגל. כדי שהאתר שלכם יהיה בראש רשימת האתרים של גוגל אתם צריכים לעשות כמה דברים:

-בניית קישורים (PR= page rank) זה מדד שמאפשר לגוגל להבין האם האתר טוב ומומלץ לאנשים. כאשר ישנם קישורים שמופנים לתוך האתר כנראה שהאתר שמפנה לא סתם ממליץ עליו.

-שם המשחק פה זה תוכן, ברגע שתוכן האתר יהיה איכותי ומובן כך גוגל תעלה את האתר שלכם יותר גבוה בדירוג. התוכן גם צריך להיות מורכב מתמונות שונות וקטעים שונים מ.YouTube

-מבנה האתר צריך להיות מסודר בסדר לוגי כדי להקל על גוגול כשהוא סורק אותו. כמו כך גם צריך להכניס מילות מפתח שברצוננו לקדם במקומות הנכונים באתר.

שיווק ממומן:
גוגל מציעה שיטה לקידום אתרים במנוע החיפוש שלה. תחילה צריך ליצור מודעה הקשורה למילות מפתח או נושאים הקשורים לאתר שלך. לדוגמה יש בבעלותך עסק של ספרות ובנית אתר אז מילות החיפוש שלך יהיו: שמפו, ספר, תסרוקת, מסכות וכו'. כך כל פעם שמישהו ירצה לחפש ספר ויקליד את המילים האלו, תופיע גם המודעה שלך. זוהי שיטה מעולה כיוון שאתה משלם רק עבור כמות האנשים שהקליקו על המודעה והועברו לאתר שלך. בנוסף לכך אתה מחליט מראש כמה כסף אתה מוכן להשקיע עבור יום של הקלקות והמודעה שלך תמשיך להופיע עד שהיא תגיע לכמות ההקלקות עליה אתה מוכן לשלם.

שיווק ברשתות חברתיות:

אם הינכם מעוניינם להכנס לזירת הרשתות החברתיות (פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין, טוייטר, אינסטגרם) עלייך תחילה לפתוח עמוד אישי באחת מהרשתות הנ"ל. ברגע שנבחרה הפלטפורמה המתאימה צריך להתחיל לעלות פוסטים מעניינים כך שיצליחו למשות את תשומת הלב של הגולשים. יש להניע אותם להכנס לאתר שלכם. ישנם שני כללי ברזל פה

  1. אין לשקוע לשאננות, צריך כל הזמן לפרסם תכנים, תמונות שקשורות לעסק/אתר שלכם כדי למשוך קהל רב.
  2. אין להתבלבל בין כמות הלייקים שנמצאים בדף שלכם לבין לקוחות אמיתיים. יש להפוך את הלייקים ללקוחות פוטנציאלים בכך שתגרם להם להכנס לאתר שלכם.
    בשיווק מסוג זה תמיד יש לחשוב מחוץ לקופסא, לחשוב על דרכים יצירתיות למשוך גולשים לאתר שלכם. לדוגמה אפשר להכריז על הגרלה כלשהי וכך גולשים יתחילו לפרסם את ההגרלה ועל הדרך העסק שלכם יתפרסם.

איש שיווק של חברה גדולה אמר פעם "אני בטוח שמחצית מתקציב הפרסום שלי מבוזבזת…הבעיה שאינני יודע איזה מחצית". האינטרנט הוא כלי מדיד שכל רגע ניתן לראות מה קורה עם התקציב, כמה כסף מושקע בכל דבר והכי חשוב ניתן לראות את התשואה שלנו.

עכשיו כשעשינו קצת סדר בעניינים אפשר להתחיל לעבוד 😉