שיווק ברשתות חברתיות


אמא שלי בגיל 45 גילתה את עולם הפייסבוק ומאז היא לא זזה ממסך המחשב שלה ורק חוקרת על העולם הזה יותר ויותר. לא מזמן ניגשתי עליה והצעתי לה הצעה מעניינת, אמרתי לה כך: " אמא רוצה שאני אעזור לך להגדיל את בסיס הלקוחות שלך". אמא שלי כמובן שמחה ולא האמינה שהפייסבוק שלה באמת יכול להביא לה לקוחות פוטנציאליים. כעבור שבוע הפלא ופלא, אכן הגיעו אליה חמישה לקוחות חדשים, היא התרגשה מאוד והודתה לי. כיום כולם מכירים את עולם הרשתות החברתיות. זאת הפלטפורמה הכי גדולה שקיימת בעידן שלנו. כיום ניתן למצוא שם מגוון רחב של אנשים מכל הגילאיים. לא רק שזו פלטפורמה נהדרת לפרסום ככה גם תוכלו ליצור קשר ישיר עם הלקוחות שלכם. אז בואו נכיר כמה מהפלטפרמות החברתיות שקיימות:

פייסבוק. זוהי רשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם והוא זמין ביותר מ-70 שפות. הוא האתר השני הנצפה ביותר באינטרנט ברחבי העולם‏ ומקום שלישי בישראל‏. האתר הוקם על ידי מארק צוקרברג, אדוארדו סברין, דסטין מוסקוביץ', כריס יוז ואנדרו מקקולום בהיותם סטודנטים באוניברסיטת הרווארדב2004. השימוש ברשת פייסבוק הוא חינם, כשרווחי החברה נצברים ממכירת פרסומות המותאמות לפרופיל המשתמש. פייסבוק יצרה מספר כלים לפרסום באמצעות פילוח קהל יעד על פי גיל, מגדר, תחומי עניין ואף מצב משפחתי.

פאוור אדיטור: כלי ליצירת קמפיין בפייסבוק המאפשר לנתח את קהל היעד, ולבחור את מיקום המודעות. ניתן לשלם על הפרסומת על פי מספר אנשים הצופים במודעה או על פי מספר לחיצות – "פיי פר קליק".

קהל מותאם אישית: מאפשר למפרסמים לפנות ללקוחות אשר פרטיהם עומדים לרשותם.

קהל דומה: כלי פרסום המאפשר למצוא משתמשים בעלי פרטים דומים לקהל היעד של המפרסם ובכך לפנות באמצעות הפרסום למשתמשים רלוונטיים יותר.

פילוח לפי קטגוריות מתקדמות: כלי המאפשר לפמרסמים לפלח את קהל היעד באמצעות מידע על המשתמש, לדוגמה: פרסום סמוך ליום הולדת המשתמש, לפי סוג מכשיר הסלולרי שלו או על פי מספר הילדים שלו.

סיפורים ממומנים: כלי זה לוקח את השיתופים אשר משתמשים עשו לדף המשתמש של החברה ומקדם אותם תמורת תשלום. כך יוצא שהמשתמש "ממליץ" בדף הפייסבוק שלו על הפרסומת של המפרסם

נתונים מעניינים:

  • הימים הטובים ביותר לפרסם סטטוסים הם שני ימי העבודה האחרונים של השבוע (בישראל: רביעי וחמישי). 86% מהפוסטים מתפרסמים במהלך שבוע העבודה, והמעורבות של הגולשים בתוכן עולה בימי העבודה האחרונים. המעורבות של הגולשים יורדת ב-3.5% בשלושת ימי העבודה הראשונים של השבוע. הזמנים הטובים ביותר מסתנכרנים עם זמני ההפסקות והמנוחה שלנו מעבודה. ב-1 בצהריים זוכים הסטטוסים להכי הרבה שיתופים, וב-3 בצהריים להכי הרבה הקלקות.

אינסטגרם הרעיון שלו הוא ליצור חממה אחת גדולה של תמונות. זהו מקום בו אתה יכול לעלות תמונה, לעצב אותה עם אפקטים מגניבים, לפרסם אותה ולקבל עליה תגובות. בפייסבוק אנחנו מכירים את עניין הלייק פה הלייק הופך לטפיחה על התמונה והופעת איקון לב שאומר שאהבת את התמונה. אינסטגרם כל כך הצליחה שחברות שונות החלו ללפרסם את מוצריהן שם, וכך גם הן סיפקו את מוצריהן למשתשמשים פרטיים והם פירסמו אותם. ישנו נתון מאוד מעניין שאומר שנשים מהוות כ- 75% מהמשתמשים הפעילים של אינסטגרם, עסק שפונה לקהל הנשים זוהי פלטפורמה בשבילכם.

נתון מעניין:

  • המודעה הממומנת הראשונה של המותג "מייקל קורס" באינסטגרם גרפה פי ארבעה לייקים ושיתופים של עוקבים מאשר תכנים אחרים של המותג שפורסמו שלא במסגרת הכלים הממומנים. והיא זכתה לחשיפה בינלאומית של כ- 6.15 מיליון , מהלך שהוביל להצטרפות של כ- 33,000 עוקבים חדשים אחרי המותג (פי 16 מהמקצב הרגיל).

הידעת: פייסבוק רכשו את אינסטגרם במיליארד דולר, וכעת חושבים איך אפר להפוך את הפלטפורמה לכלי שייווקי (בעצם שיוכלו להרוויח ממנה כסף) מבלי לפגום בחווית המשתמש. כיום התחילו לפרסם דפים של חברות באינסטגרם וליד הדף רשום sponsored = ממומן, כלומר שהחברה הזו שילמה כסף כדי להופיע שם.

לינקדאין מאפשרת לנו לבנות פרופיל עסקי ואישי ולאסוף סביבנו רשת של אנשי מקצוע וחברים שיעזרו לנו למנף את עמוד שלנו. לינקודין מאתרת בשבילנו אנשים שעובדים או שעבדו איתנו בעבר ואנשים שלומדים או שלמדו איתנו בעבר. ישנו כלי שיכול לשמש רבות את בתי העסק והוא ה- "Polls" (=סקר). ניתן לבצע סקרים ולעשות מחקר שוק, ולברר מה מציעים המתחרים שלכם. כמו כך גם ניתן להמליץ על עסקים ועסקים יכולים להמליץ עליכם. אם אתם רוצים להתפס כאמינים בפני קהילת לינקודין אתם צריכים לייצר תכנים, מתן וקבלת המלצות, ויצירת קשר עם שאר אנשי הלינקודין.

נתונים מעניינים:

  • הימים הטובים ביותר לפרסם פוסטים הם דווקא שלושת הימים באמצע השבוע (בארץ, שני עד רביעי). כדי להשיג את התוצאות האופטימליות, הזמן הטוב ביותר לפרסם בלינקדאין הוא בימי שלישי (שני בארץ) בין 10 ל-11 בבוקר.
  • נתון מעניין נוסף לגבי לינקדאין הוא ש-93% מאנשי השיווק העוסקים בשיווק B2B, הציבו את לינקדאין כפלטפורמה החברתית המובילה להשגת לידים עבור העסק. מגמת השימוש בלינקדאין ככלי לשיווק ולפיתוח עסקי, בקרב משרדי עורכי הדין המובילים בישראל במגמת עליה.

יוטיוב. מי לא מכיר את האתר יוטיוב. דרכו אנו רואים את סירטוני החיות המצחיקות, שומעים שירים ואיך לא גם לומדים דברים חדשים. בין סירטון לסירטון אנו נתקלים בהמון פרסומות. אם נזכר רגע בדרך הפירסום של גוגל שברגע שמקליקים על המודעה משלמים כסף אז ההבדל בין גוגל ליוטיוב הוא שביוטיוב אתה משלם כאשר האדם נשאר לצפות בפרסומת עד הסוף, כלומר רק אם הוא נחשף לתוכן עד הסוף תחויובו.

נתוניים מעניינים:

  • הסרטון הראשון שהועלה אי-פעם ליוטיוב הוא "אני בגן חיות" כאשר אורכו 18 שניות וצפו בו 24 מיליון פעמים נכון להיום.

  • הסרטון הנצפה ביותר בכל הזמנים הוא "גהאנגם סטייל". נכון להיום צפו בו כבר 2.3 מיליארד פעמים.

  • החתול הפופולארי ביותר ביוטיוב הוא nyan cat עם כ-119 מיליון צפיות. אורך הסרטון הוא כ-3 דקות, זה אומר שהאנושות ביזבזה 360 מיליון דקות, שהם כ-75 שנה, על לראות ציור של חתול שאינו עושה כלום בזמן הסרטון.